Jos olet kätevä käsistäsi niin voit myös kokeilla tuunata autoasi vähemmän kuluttavaksi ja virtaviivaisemmaksi. Monilla varsinkin vanhemmilla autoilla aerodynaamiset ominaisuudet eivät ole paljon paremmat kuin liikkuvalla työmaakopilla. Virtaviivaisella autolla kuluu vähemmän energiaa ilman syrjäyttämiseen. Helpointa on aloitaa esimerkiksi poistattamalla roiskeläpät sekä vaihtaa autoosi pienemmät sivupeilit tai ainakin oikean puoleinen peili. Monissa uusissa automalleissa näin onkin. Näkyvyydestä ei kuitenkaan tarvitse tinkiä, sillä oikeanpuoleisen peilin voi korvata taustapeiliin asennettavalla panoraamapeilillä tai vaikkapa kuolleen kulman näyttävällä kameralla. Eikä uusissa autoissa ole enää roiskeläppiäkään. Kätevimmät voivat myös esimerkiksi peittää renkaiden yläosan sivulta päin. Siis samalla tavalla kuten mm. rätti-sitikassa, eli Citroen 2CV:ssa on taka-renkas peitetty. Auton ilmanvastusta vähentää myös mm. auton madaltaminen, moottorin säleikön osittainen tukkiminen viimasuojan tapaan, pohjalevyn asentaminen auton alle, ovenkahvojen kolojen tasoittaminen, tai vaikkapa radioantennin paikan vaihtaminen. Muista myös että wikipedian mukaan ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä ja ilmanvastuksen voittamiseen tarvittava teho nopeuden kuution mukaisesti.